Sunday 20 March 2011

Cik Puyu :: Design 1 :: Penternakan Ikan Air Tawar


Oleh : AZIZAH BT FAZIL (D20072030964)

   Pada permulaannya kawasan tasik Proton City ini merupakan kawasan yang kurang dengan aktiviti untuk penduduk setempat. Design ini merupakan salah satu daripada aktiviti yang akan dibangunkan di tasik Proton City.


   Penduduk sekitar berkesempatan untuk membawa keluarga ke sini untuk melakukan aktiviti seperti memancing, beriadah menaiki sampan yang disediakan dan BBQ. Bayaran yang dikenakan terlalu murah berbanding di kawasan lain. Pengunjung hanya perlu membayar RM 3/jam.Pengunjung boleh memancing berapa lama yang mereka inginkan.

  Pengunjung juga dibenarkan untuk membakar ikan yang dipancing di kawasan sekitar.  Bagi yang bercadang untuk memancing hingga ke larut malam ataupun ingin terus bermalam di tasik Proton City, kami ada menyediakan khemah untuk mereka. Pengunjung boleh membuat tempahan terlebih dahulu bagi yang berhasrat untuk berkhemah di tasik Proton City.

7 comments:

  1. kalu nak naik belon 2 agak2 berapa bayaran yang dicas?

    ReplyDelete
  2. wah...menarik....agak2 belon panas tu blh jatuhx?

    ReplyDelete
  3. boleh berkemah skali ke??wahhh..menarik ni..design ni pn ok..masih boleh dperbaiki..

    ReplyDelete
  4. fadhlyana: klau nk naik belon pihak km akan mngenakan cas yg berpatutan iaitu RM 10 untuk dewasa dan RM 5 untuk kanak-kanak..

    ReplyDelete
  5. bent; boleh berkemah skali..mmg sngt2 di alukan klau encik bent nk berkemah di sini..tp kna bwt tempahan awal ckit..sbb mmg rmai org nk berkemah di sini..

    ReplyDelete
  6. bestnya bleh dok kt cni..berkelah smbil mncing..pas2 bleh bkar trus..msti sdap mkn ikn fresh2 lg..

    ReplyDelete